Εμφάνιση 1-2 από 2
  1. #1
    Το avatar του μέλους emeliss
    emeliss Guest
    Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση. 

Όνομα:  logo.png 
Εμφανίσεις:  83 
Μέγεθος:  5,6 KB 
ID: 127639Δελτίο Τύπου: Ο Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ENISA) δημοσίευσε σήμερα μία νέα έκθεση που παρέχει μία επισκόπηση των μείζονων περιστατικών διακοπής λειτουργίας στην Ε.Ε. μέσα στο 2012. Η συγκεντρωτική έκθεση αποκαλύπτει ότι από τις 79 εκθέσεις περιστατικών, σχεδόν το 40 % των περιστατικών επηρέασε τη δυνατότητα κλήσης του αριθμού έκτακτης ανάγκης «112». Επηρεάστηκαν κυρίως η κινητή τηλεφωνία και το internet για κινητές συσκευές, διακόπτοντας τις επικοινωνίες εκατομμυρίων χρηστών.

    Η Ετήσια Έκθεση Περιστατικών 2012 καλύπτει τα μείζονα περιστατικά ασφαλείας στην Ε.Ε. για το 2012. Η έκθεση παρέχει μία συγκεντρωτική ανάλυση των 79 κοινοποιηθέντων περιστατικών σοβαρής διακοπής λειτουργίας δικτύων ή υπηρεσιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Στα κύρια συμπεράσματα περιλαμβάνονται τα εξής:

    • 18 χώρες κοινοποίησαν 79 σοβαρά περιστατικά, ενώ εννέα χώρες δεν κοινοποίησαν κανένα σοβαρό περιστατικό.
    • Τα περισσότερα περιστατικά επηρέασαν την κινητή τηλεφωνία ή το internet για κινητές συσκευές (περίπου το 50 %).
    • Τα περιστατικά που επηρέασαν την κινητή τηλεφωνία ή το internet για κινητές συσκευές επηρέασαν επίσης και τους περισσότερους χρήστες (περίπου 1,8 εκατ. χρήστες ανά περιστατικό). Αυτό το γεγονός ανταποκρίνεται στον υψηλό βαθμό διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας και του internet για κινητές συσκευές στην Ε.Ε.
    • Τα περιστατικά λόγω υπερφόρτωσης, ακολουθούμενα από τις διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, είχαν αντίστοιχα το μεγαλύτερο αντίκτυπο ως προς τον αριθμό των θιγόμενων χρηστών επί τη διάρκειά τους.
    • Στις περισσότερες εκθέσεις περιστατικών καθώς και στις τέσσερις υπηρεσίες (σταθερή και κινητή τηλεφωνία, ενσύρματο internet και internet για κινητές συσκευές) η κύρια αιτία ήταν «Αστοχίες συστήματος» (75 %).
    • Οι αστοχίες εξοπλισμού αποτέλεσαν τη συχνότερη αιτία των «Αστοχιών συστήματος», ακολουθούμενες από τα σφάλματα λογισμικού.
    • Οι μεταγωγείς (switches) αποτέλεσαν το συχνότερο σημείο σφαλμάτων [π.χ. δρομολογητές (routers) και τοπικά σημεία διασύνδεσης (local exchange points)], ακολουθούμενοι από τους καταχωρητές οικείας θέσης (home location registers) των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.
    • Τα περιστατικά αστοχιών τρίτων που έδρασαν ως κύριες αιτίες ήταν στην πλειοψηφία τους διακοπές ρεύματος και επηρέασαν 2,8 εκατ. χρήστες κατά μέσο όρο.
    • Τα περιστατικά που αφορούσαν υπερφορτώσεις επηρέασαν περίπου 9,4 εκατ. χρήστες κατά μέσο όρο.
    • Τα περιστατικά που προκλήθηκαν από φυσικά φαινόμενα (κυρίως καταιγίδες και βαριές χιονοπτώσεις) είχαν τη μεγαλύτερη διάρκεια: περίπου 36 ώρες κατά μέσο όρο.


    Ανάμεσα στα ανωνυμοποιημένα παραδείγματα των κοινοποιηθέντων περιστατικών συγκαταλέγονται τα εξής:

    • Υπερφόρτωση με αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας VoIP
    • Ελαττωματική αναβάθμιση με αποτέλεσμα τη διακοπή της κίνησης IP
    • Κλοπή καλωδίων με αποτέλεσμα τη ρήξη καλωδίων οπτικών ινών
    • Κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης παροχής υπηρεσίας (DDoS) στο Σύστημα Ονομάτων Τομέων (DNS) που επηρέασαν το internet για κινητές συσκευές
    • Ελαττωματική ενημέρωση λογισμικού που επηρέασε την κινητή τηλεφωνία


    Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ENISA, καθηγητής Udo Helmbrecht, σχολίασε:

    «Η συνεργασία σε επίπεδο Ε.Ε., από την οποία προέκυψε αυτή η έκθεση, αποτελεί το κλειδί για τη βελτίωση της ασφάλειας και της ικανότητας αποκατάστασης των δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ε.Ε., καθώς και για την ασφάλεια σε άλλους καίριους τομείς. Η υποβολή εκθέσεων για μείζονα περιστατικά μας βοηθάει να κατανοήσουμε τι πήγε λάθος και γιατί, καθώς και πώς μπορούμε να αποτρέψουμε παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Ο ENISA, μαζί με όλες τις Εθνικές Υπηρεσίες Υποβολής Εκθέσεων σε ολόκληρη την Ε.Ε., θα συνεχίσει να παρέχει τα πρακτικά διδάγματα από αυτά τα περιστατικά, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την ασφάλεια της τηλεπικοινωνιακής μας υποδομής.»

    Η επόμενη ετήσια (2013) έκθεση θα δημοσιευτεί την άνοιξη του 2014.

    Για την πλήρη έκθεση: Ετήσια Έκθεση Περιστατικών 2012
    Νομικό πλαίσιο: Άρθρο 13α της Οδηγίας-Πλαισίου (2009/140/ΕΚ) στο νομικό πλαίσιο της Ε.Ε. για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.
    Για συνεντεύξεις, επικοινωνήστε με: κ. Ulf Bergström, Μονάδα Δημοσίων Υποθέσεων, κινητό: (+30) 6948460143, e-mail: ulf.bergstrom@enisa.europa.eu ή resilience@enisa.europa.eu

    Δελτίο τύπου ENISA
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος emeliss : 20-08-13 στις 18:11.

  2. #2
    Εγγραφή
    20-01-2011
    Μηνύματα
    431
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Τύπος
    ADSL2+ Forthnet Full
    Ταχύτητα
    19500/1024
    ISP
    Forthnet
    Path Level
    Fastpath
    Καλή συνέχεια στους πρώην συναδέλφους μου και ελπίζω ο ENISA να παραμείνει "ελληνικός".

Παρόμοια Θέματα

  1. Μηνύματα: 3
    Τελευταίο Μήνυμα: 14-03-13, 11:21
  2. Μηνύματα: 2
    Τελευταίο Μήνυμα: 14-01-13, 22:04

Tags για αυτό το Θέμα

Bookmarks

Bookmarks

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
  •  
  • Τα BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Το [IMG] είναι σε λειτουργία
  • Το [VIDEO] είναι σε λειτουργία
  • Το HTML είναι εκτός λειτουργίας