PDA

Επιστροφή στο Forum : Πως χρεώνει το ταξίμετρο?



karavagos
30-06-09, 08:56
Πάντα είχα αυτή την απορία. :p

Ενώ έβλεπα τιμοκαταλόγους με βάση τα χλμ, έβλεπα το ταξίμετρο να ανεβάζει την τιμή (με πολύ αργό ρυθμό) ακόμα και όταν ήταν σταματημένο το ταξί.

Δηλαδή η ίδια διαδρομή χρεωνόταν διαφορετικά ανάλογα του πόσο χρόνο χρειαζόταν για να διανυθεί. π.χ. όταν είχε κίνηση, ήταν μεγαλύτερη η χρέωση.

Συνυπολογίζεται και η κατανάλωση της βενζίνης? Η λειτουργία του κινητήρα?

ΥΓ: Θεωρώ πως είναι αδύνατο όλοι οι ταξιτζήδες που είχα μπει να είχαν πειραγμένο ταξίμετρο.

mitsos3000
30-06-09, 11:46
Η χρέωση είναι με το χιλιόμετρο και με τον χρόνο αναμονής στα φανάρια, στην κίνηση κλπ. Μερικά νούμερα έχει εδώ:

http://www.aia.gr/pages.asp?pageid=988&langid=1

anon
30-06-09, 12:12
oσο κινείται η χρέωση γίνεται με βάση τα χιλιόμετρα. εαν είναι εκτός αστικής περιοχής ή μετα τις 12 έως τις 5 το πρωίι χρεώνει διπλή ταρίφα, αλλά δεν γίνεται αυτόματα, πρέπει να ενεργοποιήσει την διπλή ο ταξιτζής, και φυσικά να το γυρίσει σε μονή όταν πρέπει*. οταν ειναι σταματημένο χρεώνει με την ώρα. υπάρχει σχετικός τιμοκατάλογος. Το μόνο βέβαιο είναι ότι σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος, δηλαδή όταν ακινητοποιείται για οποιοδήποτε λόγο το ταξί, η συνολική χρέωση θα είναι μεγαλύτερη, μιας και η χρέωση της απόστασης δεν πρόκειται να αλλάξει, επειδή είναι με τα χιλιόμετρα, αλλά η χρέωση με την ώρα εξαρτάται πόσο θα είναι ακινητοποιημένο το ταξί.

Να πω μόνο, ότι δεν συμφέρει στους ταξιτζήδες ναναι ακινητοποιημένο το ταξί, η χρέωση με την ώρα δεν είναι και τόσο κερδοφόρα, ειδικά εαν πρέπει να λειτουργεί το όχημα (ρελαντί), οπότε έχει και το κόστος καυσίμων.

(*) κάποια καινούργια ηλεκτρονικά ταξίμετρα μπορεί να παίρνουν αυτόματα την διπλή με βάση την ώρα. Παραμένει βέβαια ότι εκτός περιμετρικής ζώνης πρέπει να το γυρίσει ο οδηγός.

karavagos
30-06-09, 12:20
Δεν έχω δει πουθενά τιμοκατάλογο για χρόνο αναμονής σε φανάρια/κίνηση/κλπ.

anon
30-06-09, 12:34
δες το λινκ που παράθεσε ο mitsos3000
χρονοχρέωση ανα ώρα 9.60 ευρώ

karavagos
30-06-09, 12:53
Δηλαδή αν πεις σε έναν ταξιτζή περίμενε 1 ώρα κάτω από το σπίτι μου θα σε χρεώσει 9.60?
Ακόμα και αν έχει σβηστό το ταξί?

anon
30-06-09, 13:09
το ταξιμετρο λειτουργεί και με την μηχανή σβηστή (αναμονή). Κανονικα πρέπει να περιμένει αν του το ζητήσειςι. Αν και οι περισσότεροι θα δυσανασχετήσουν ειδικά εαν είναι ώρα αιχμής.

antoine
30-06-09, 13:10
Δηλαδή αν πεις σε έναν ταξιτζή περίμενε 1 ώρα κάτω από το σπίτι μου θα σε χρεώσει 9.60?
Ακόμα και αν έχει σβηστό το ταξί?

Ε προφανώς... Δεν χάνει αυτός από τη δουλειά του που σε περιμένει;;;

MNP-10
30-06-09, 14:21
Δηλαδή αν πεις σε έναν ταξιτζή περίμενε 1 ώρα κάτω από το σπίτι μου θα σε χρεώσει 9.60?
Ακόμα και αν έχει σβηστό το ταξί?

Καλη ερωτηση.. παντως για να το σιγουρεψεις πες του "κατσε 1 ωρα απο κατω με ΑΝΟΙΧΤΗ τη μηχανη" :lol:

Παντως χωρις πλακα, ακομα και σταματημενο τα λεφτα που χρεωνει ειναι υπερογκα σε σχεση με το κοστος βενζινης (μαλλον, diesel).

anon
30-06-09, 15:02
μμμ. είναι άραγε έτσι; ή μήπως βλέπουμε ότι θέλουμε;

για παράδειγμα. η συνήθης κατανάλωση στην αναμονή (βενζίνη), είναι περίπου 1 λίτρο. άρα 1+ ευρώ.
επιπρόσθετα θα πρέπει να δούμε το κόστος σε λοιπά αναλώσιμα (λάδια). Ενα ταξί αλλάζει λάδια συνήθως κάθε 8-12 μέρες ανάλογα με την χρήση. Ομοίως και λοιπά αναλώσιμα. Επίσης να προσθέσουμε ότι ενώ ένα ΙΧ συνήθως κάνει 15Κ χιλιόμετρα το έτος ένα ταξί τα κάνει αυτά μέσα σε ένα μήνα, και με μεγαλύτερη καταπόνηση, γιατί έχει και πολλές ώρες λειτουργίας χωρίς να "γράφει" χιλιόμετρα. Ακόμα και το ταξί ναναι σταματημένο, και με σβηστό κινητήρα, έχουμε και κόστη όπως ασφάλεια (που δεν είναι ίδιο το κόστος με αυτού του ΙΧ, αλλά αρκετα ακριβότερη), εχει ΤΣΑ / ΙΚΑ, έχει συνδρομή σε ραδιοταξί και στο σύλλογο, και φυσικά φόρο που είναι με αποκοπή, δηλαδή το κράτος έχει ορίσει ένα εισόδημα για τα ταξί συγκεκριμένο, η αλήθεια είναι όχι μεγάλο, αλλά είτε τα βγάλεις είτε όχι, είτε είχες έξοδα απο τρακαρίσματα ή αλλαγή οχήματος είτε όχι, τον συγκεκριμένο κεφαλικό θα τον πληρώσεις. Επίσης να σημειώσουμε ότι σαν επαγγελματικό όχημα κανονικα πρέπει να αλλάζει το όχημα πιο συχνά, συνήθως στα 5 με 7 χρόνια το πολύ, το οποίο προσθέτει ένα κόστος που πρέπει να αποσβεσθεί επίσης μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα.

Επίσης επειδή οι περισσότεροι απο εμάς ζητάμε ταξί και εκείνη την ώρα δεν βρίσκουμε, κάντε τον κόπο να ζητήσετε ταξί σε άλλη ώρα που δεν ειναι αιχμής ή πολύ απλά δείτε τις πιάτσες. Οποτε δεν πρέπει να κρίνουμε το ταξί ότι έχει δουλειά πολλή επειδή την ώρα αιχμής δεν βρίσκουμε, γιατί είναι για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Υπάρχουν πολλές άλλες ώρες οι οποίες είναι κενές, ή ακόμα χειρότερα με άδεια χιλιόμετρα.

Επίσης το εισόδημα του ταξιτζή ειναι πάρα πολύ καλό, αλλά δεν πρέπει να το ζηλεύουμε γιατί: (α) η βάρδια ειναι 12ωρη, οπερ σημαίνει κάντε αναγωγή εαν δουλεύατε στην δουλειά σας έστω και με βασικό πόσα θα παίρνατε με 12ωρη απασχόληση, (β) δεν υπάρχουν αργίες, δουλεύεις - βγάζεις, δεν δουλεύεις δεν βγάζεις, (γ) δεν υπάρχει κανείς να σε πληρωσει για ένα μήνα άδεια, μόνο τα επιπλέον που βγάζουν ως δωρο Πάσχα / Χριστούγεννα, αλλά μισθός δεν είναι. Μάλιστα κάποτε είχα κάνει τους υπολογισμούς ότι εαν δούλευα 8ωρο / 5ήμερο και με ένα μήνα άδεια, για 14 μισθούς, έβγαζα λιγότερα στο ταξί!!! Η' πηγένοντάς το ανάποδα, με βασικό 750 ευρώ το μήνα κάποιος που δουλεύει 5ήμερο/8ωρο (167 ώρες εργασίας τον μήνα), ήτοι 4.49/ώρα εργασίας, σε έναν ταξιτζή που δουλεύει 12ώρες/6 ημέρες την εβδομάδα (το σύνηθες) αντιστοιχεί σε 1400 ευρώ. Ομως μια στιγμή. Ο μισθωτός δουλεύει 11 μήνες και παίρνει 14 μισθούς, οπότε κατα αναλογία αυτό σημαίνει ότι παίρνει 5.71 ευρώ / ώρα. Αρα ο ταξιτζής πρέπει να βγάζει 1781 ευρώ τον μήνα, πάντα μιλάμε για καθαρά ποσά, και αυτά χωρίς να υπολογίσουμε τις νυχτερινές βάρδιες (που σε υπαλλήλους υπάρχει η νυχτερινή προσαύξηση) ή γιορτές και αργίες. Απο τα 1780 ευρώ τον μήνα που πρέπει να βγάζει γιαναι ισοδύναμος με τον βασικό μισθό, και όχι παραπάνω, απο κεί και πέρα πρέπει να βγάλει τα έξοδα του αυτοκινήτου, βενζίνες, λαδια, σερβις, αλλαγές ελαστικών, μπαταρίας, φθορές, και στο τέλος αλλαγή οχήματος μετά απο κάποια χρόνια, συν τα σταθερά έξοδα, τέλη, ασφάλεια, φόρος, ΤΣΑ.

Η διαφορά με τον μισθωτό ειναι ότι όσο δουλεύεις βγάζεις, δεν έχεις ένα αφεντικό που να σου λέει πότε και πόσο θα δουλέψεις και το χειρότερο να δουλεύεις υπερωρίες και να μην πληρώνεσαι.

Αυτα απο την εμπειρία μου ως ταρίφας τα έτη 88-90...

mitsos3000
30-06-09, 15:18
Μπορείς να πάρεις και το τηλέφωνο 1019 να ρωτήσεις ή να καταγγείλεις ό,τι θέλεις: http://www.yme.gr/getfile.php?id=1972

Παίρνω συχνά ταξί ανάμεσα στο κέντρο και στο Ελευθέριος Βενιζέλος και διαπιστώνω ότι οι οδηγοί ζητούν συχνά όσα γράφει ταξίμετρο + €10-15 αντί για ταξίμετρο + €3.40 για αεροδρόμιο + €2.70 για τα διόδια + €0.35 ανά αποσκευή. Ταξιδεύω σε όλον τον κόσμο και μόνο στην Ελλάδα προσπαθούν να με κλέψουν...

anon
30-06-09, 15:51
υπάρχει ένα τίμημα ανα αποσκευή (βαλίτσα), επίσης ο πελάτης επωμίζεται το κόστος των διοδίων, και επίσης υπάρχει η επιβάρυνση των 3.40 για το αεροδρόμιο (απο-προς), και υπάρχει επιβάρυνση 0.95 μόνο απο - όχι προς - σιδ.σταθμούς, λιμάνια, σταθμούς λεωφορείων ΚΤΕΛ. Εαν εξαιρέσουμε την περίπτωση κλήσης ραδιοταξί (απλή κλήση ή κλήση ραντεβού), δεν πρέπει ο πελάτης να πληρώσει τίποτε άλλο. Επίσης απο ότι είδα απο τον τιμοκατάλογο, ο ταξιτζής υποχρεούται σε αναμονή μέχρι 20 λεπτά. Για παραπάνω, το συμφωνείτε μεταξύ σας, όπως επίσης και την αποζημίωση αναμονής που δεν θα είναι 9.6/ώρα προφανώς.
δείτε καλά τον τιμοκατάλογο.
http://www.aia.gr/pages.asp?pageid=988&langid=1

Τώρα υπάρχουν πολλές περιπτώσεις με πειραγμένα ταξίμετρα, που φορτώνουν τιμές κατα το δοκούν κλπ κλπ. Ο υπεύθυνος πολίτης πρέπει να καταγγέλει τέτοια περιστατικά.

chat1978
30-06-09, 21:55
Ο τιμοκατάλογος μέσα στο ταξι λέει για χιλιομετρική αποζημίωση και ωραία αποζημίωση, που από όσο ξέρω δουλεύουν ταυτόχρονα.

Με 9.60 την ώρα που δεν σχολιάζω αν ειναι ακριβό, γιατι η αλήθεια ειναι οτι δεν ξέρω, αν κάνεις 10 λεπτά να πας κάπου ανεξαρτήτως χιλιομέτρων θα πληρώσει 10/6 ευρώ.

Η χιλιομετρική αποζημιωση αν το θυμάμαι καλά ειναι 60 λεπτά και μου φαίνεται λίγο σε σχέση με την ωριαία που έχω την αίσθηση οτι τον ταξιτζή τον συμφέρει η κίνηση.

anon
30-06-09, 23:53
οχι, δεν δουλεύουν ταυτόχρονα. οταν κινείται το ταξί, έστω και με μικρή ταχύτητα, πχ 5 χλμ / ώρα, το ταξίμετρο γράφει μόνοτην χιλιομετρική αποζημίωση. Μόνο όταν είναι πλήρως ακινητοποιημένο, ενεργοποιείται η ωριαία αποζημίωση.

chat1978
01-07-09, 00:52
οχι, δεν δουλεύουν ταυτόχρονα. οταν κινείται το ταξί, έστω και με μικρή ταχύτητα, πχ 5 χλμ / ώρα, το ταξίμετρο γράφει μόνοτην χιλιομετρική αποζημίωση. Μόνο όταν είναι πλήρως ακινητοποιημένο, ενεργοποιείται η ωριαία αποζημίωση.
Εμπειρικά από παλιά γιατι εχω να μπω γενικά αιώνες, δεν συμφωνώ.
Και θα σου πω γιατι.
Το 96 έκανα το αμερικάνικη πρεσβεία βουλιαγμένης βράδυα με τα ταξί. Ειναι 2.5 χλμ και τα λεφτά που μας ζηταγε δεν κολάγαν στην χιλιομετρική αποζημιωση μονο. Τα βάλαμε κάτω και περισσότερο νόημα είχαν αν έβαζες και τα λεπτά της διαδρομής. Υπόψιν τότε 3 το βράδυ δεν κουνιόταν φύλλο.

Βεβαια έχουν περάσει και χρονια.

anon
01-07-09, 01:05
η εμπειρία μου ως ταρίφας απο το 88, με μηχανικά ταξίμετρα - τότε - ήταν ότι δεν γράφει ωριαία αποζημίωση όσο παίρνει στροφές το ταξίμετρο απο την κίνηση του οχήματος. τώρα με τα ηλεκτρονικά μπορούν να το κάνουν αυτό, αλλά μπορεί απλά να "φόρτωνε" λίγο παραπάνω το χιλιόμετρο, που μάλλον ειναι το πιθανότερο.

mitsos3000
01-07-09, 11:06
Ευκαιρία να γράψει κάποιος μια εφαρμογή-ταξίμετρο για κινητά με GPS!

anon
01-07-09, 11:25
πάρα πολύ καλή ιδέα πράγματι!!!!!

MNP-10
01-07-09, 11:53
Ενα ταξί αλλάζει λάδια συνήθως κάθε 8-12 μέρες ανάλογα με την χρήση.

Ειναι σιγουρα σωστο αυτο το νουμερο? :hmm:

anon
01-07-09, 12:11
Δούλευα ταξί το 88-90σχεδόν κανονική βάρδια, και απο το 90 έως το 94 περίπου σαν ρεπατζής. Συνήθως τα χιλιόμετρα που έκανα, και που έκαναν όλοι, μέσα στην πόλη κυμαίνονταν απο 200-300 στην βάρδια, δηλαδή σε δύο βάρδιες το ταξί έκανε 500+ χιλιόμετρα την μέρα (*). Επιπρόσθετα θα πρέπει να υπολογίσεις το γεγονός ότι το ταξί λειτουργώντας μέσα στην πόλη συνέχεια, έχει πολλές ώρες λειτουργίας αλλά χωρίς χιλιόμετρα. Δηλαδή μέσα σε 10 μέρες θα έχει "γράψει" 5000χλμ τουλάχιστον αλλά με πολύ πολύ μεγαλύτερη καταπόνηση απο τα αντίστοιχα 5000 χλμ ενός ΙΧ. Οι ταξιτζήδες δεν χρησιμοποιούν συνθετικά λάδια, γιατί ειναι σημαντικά ακριβότερα, και επειδή είναι καλύτερα να αλλάζεις πιο συχνά, έτσι χρησιμοποιούν απλά ή το πολύ ημισυνθετικά, που σημαίνει αλλαγή στα 5Κ χλμ το πολύ 7Κ. Εγώ θυμάμαι αλλάζαμε λάδια κάθε βδομάδα.

(*) Υπόψιν ότι τα περισσότερα χιλιόμετρα είναι άδεια. Εαν το ταξί έκανε γεμάτα (με πελάτη δηλαδή) 500 χιλιόμετρα, και με απλή ταρίφα, θα έβγαζε 250 * 0,48 = 120 ευρώ / μέρα για την κάθε βάρδια μόνο απο χιλιομετρική αποζημίωση.

MNP-10
01-07-09, 13:14
Κατ'εμε ειναι λαθος προσεγγιση αυτη που ακολουθουν οι ταριφες. Επρεπε να παιρνουν full συνθετικα, μη πω και με προσθετα anti-friction, ωστε να βγαζουν τα λεφτα του λαδιου απ'τα καυσιμα και το πολλαπλασιο lifetime του λαδιου το οποιο δε "σπαει" τοσο ευκολα.

Εξ'αλλου η διαφορα μεταξυ ενος ορυκτελαιου ή ημισυνθετικου με ενα καλο συνθετικο (αν του βαλεις και προσθετα δε το συζηταμε) στο πως

-μειωνονται οι τριβες,
-προστατευεται ο κινητηρας,
-αυξανεται η αποδοση και
-μειωνεται η καταναλωση,

...ειναι μερα με τη νυχτα.

Αμα βαζουν χαλια λαδια με τη λογικη οτι πρεπει να τ'αλλαζουν τοσο συχνα, ας προσεχαν :lol:

anon
01-07-09, 16:00
ισως ξέρεις περισσότερα. :p
Πάντως τόσοι επαγγελματίες, μάλλον κάτι παραπάνω ξέρουν. Ειναι καλύτερα να αλλάζεις λάδια κάθε 5000 χλμ παρα να έχεις συνθετικά και να τα αλλάζεις κάθε 15Κ χλμ. Τώρα πόσο ισχύουν όλα αυτά περι της προστασίας του κινητηρα, αυξάνεται η απόδοση κλπ κλπ νομίζω είναι μούφες για κίνηση σταμάτα - ξεκίνα μέσα στην πόλη. Μπορεί να έχουν κάποια μικρή διαφορά για κίνηση εκτός πόλεως.

Διαφορετικά θα έπρεπε να βάζουμε βενζίνη 100 οκτανίων και μόνο, και να συμπληρώνουμε και τα διάφορα σούπερ πρόσθετα που πουλάνε στα καταστήματα αξεσουάρ αυτοκινήτων, πρόσθετα για την βενζίνη (έξτρα επιπλέον αυτών που μπορεί να έχει η βενζίνη απο μόνη της), πρόσθετα για τα λάδια, και άλλα δεκα χιλιάδες πρόσθετα.

Σόρρυ, δεν θα μπώ στο τριπάκι των πρόσθετων κλπ. Εαν απαιτεί ο κατασκευαστής στον κινητήρα την χρήση συνθετικών λαδιών, θα βάλω συνθετικά. Εαν ο κατασκευαστής ορίζει ημισυνθετικά, θα βάλω αυτά.

Και να το ξαναπώ. Εσυ τι λές, οι δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες οδηγοί, είναι τόσο μακάκες; Εαν δοκιμάσει ένας δυο, και δει την διαφορά, δεν θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι, αφού ειναι για το συμφέρον τους; Επίσης μην ξεχνάς ότι κατα κανόνα παίζει ντίζελ. Τουλάχιστον εδώ Θεσσαλονίκη. Οι λόγοι πολλοί, ακόμα και με την τεράστια αύξηση του πετρελαίου κίνησης που σχεδόν εξισώθηκε με αυτή της βενζίνης. Και πάλι συμφέρει ντίζελ.

chat1978
01-07-09, 17:05
anon μια ερώτηση αν μου επιτρέπεις.
Όταν το ταξί δεν έχει πελάτη, με πιο σκεπτικό κινείται ακριβώς. Με ενδιαφέρει κυρίως το κριτήριο της κατεύθυνσης.

anon
01-07-09, 23:27
Ο ταξιτζής όταν ειναι άδειος (και θέλει να γεμίσει) κατευθύνεται στα σημεία / διαδρομές που συνήθως ζητούν ταξί, και αυτό έχει να κάνει με την ώρα της ημέρας. Το πρωί έως μεσημέρι πχ η κατεύθυνση είναι προς το κέντρο απο τους βασικούς άξονες.

Υπάρχει περίπτωση ναναι άδειος, αλλά να μην θέλει να γεμίσει, πχ πάει για αλλαγή βάρδιας, σε κάποιο ραντεβού, συνεργείο ή άλλη δουλειά κλπ.

chat1978
02-07-09, 10:13
anon αυτό ειναι το λογικό και εγώ έτσι το προσέγγιζα αλλά το που βρίσκεις ταξί δεν φαινεται στο μυαλό μου τουλάχιστον να συμφωνεί με αυτό.
Στην επαρχία παίζουν οι πιάτσες και εκεί πάει όπως το περιγράφεις. Δηλαδή τα ταξί θα τα βρεις εκει και σχετικά δυσκολα αλλου ειδικά σε δυσκολες ώρες (νυχτα)

Στην Αθήνα βρίσκεις παντου αρκεί αν ειναι μια κάπως σχετική κεντρική αρτηρία, όχι λεωφόρως έτσι. Μιλάω για κεντρικούς δρόμους έστω και μιας λωρίδας.

Ισως να φταίει ότι όλοι η Αθήνα ειναι ένα κέντρο ποια.

Η κυρίως απορία μου ειναι λοιπόν σε ένα κέντρο τέρας, πως επιλέγεται σε ποια περιοχή θα λειτουργήσει το ταξί(να βρει πελάτη). Γιατί αν όλοι έχουν τάση να βρεθούν στην καλύτερη τότε στις άλλες δεν θα έβρισκες.

anon
02-07-09, 11:33
σε μια πόλη όπως η Αθήνα, είναι λογικό να έχει παντού ταξί, μιας και ο αριθμός τους εκεί είναι μεγάλος. Η Θεσσαλονίλη μαζί με προάστεια είναι στα 2 εκατ. και έχει λιγοτερο απο 3000 ταξί, η Αθήνα είναι 5 εκατομύρια πλέον; και έχει πάνω απο 17 χιλιάδες ταξί, χώρια πόσα παράνομα (που κατα τα άλλα φαίνονται τελείως νόμιμα και με χαρτιά έως το τραγελαφικό που άκουσα μια φορά που τράκαραν δύο ταξί με τα ίδια χαρτιά, το ένα μαιμού φυσικά). Οπότε αφού υπάρχει πολλά, φυσικό ειναι να βρίσκεις πιο εύκολα.
Σύμφωνα με αυτό http://www.ses.gr/docs/edeltia/ses_edeltio_165/PressRelease_BusLanesandTaxis.pdf βγαίνει ότι στην Αθήνα πρέπει να λειτουργούν περίπου 20,000 ταξί, νόμιμα και παράνομα.

chat1978
02-07-09, 15:40
(που κατα τα άλλα φαίνονται τελείως νόμιμα και με χαρτιά έως το τραγελαφικό που άκουσα μια φορά που τράκαραν δύο ταξί με τα ίδια χαρτιά, το ένα μαιμού φυσικά).
:rofl:
Μου ακουγεται σαν την ιστορία με τον Αγ.Ευστράτιο που ειχε δύο αυτοκινητα και καταφέραν να τρακάρουν μεταξύ τους.
Δεν ξέρω αν αληθεύει αλλά μας το έλεγε ένας Λημνιός φίλος στο ταξίδι προς τα εκεί το 97

@ ADSLgr.com All rights reserved.