"Τιμής ένεκεν" πλέον κρατάω το σκουτεράκι μου KYMCO DownTown 300i, γιατί η αλήθεια είναι ότι πλέον, (λόγω καραντίνας, λόγω τηλε-εργασίας, λόγω ηλικίας, δεν ξέρω...) δεν το κυκλοφορώ ποια τόσο όσο παλιά. Εδικά τον χειμώνα καθόλου!
Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι κάθε που αρχίζει και καλοκαιριάζει λέω ας το κάνω μια βόλτα και εκεί συνηδειτοποιώ, ότι δεν παίρνει μπρος λόγω μπαταρίας.
Οι προσπάθειές μου να την φορτίσω πέφτουν στο κενό και έτσι, κάθε χρόνο αγοράζω μια καινούργια μπαταρία.
Φέτος, στο άσχετο πέρασα (πεζός) από ένα κατάστημα και επειδή πρόσφατα είχα ασχοληθεί, είχα τον τύπο της μπαταρίας κατά νου. YT12A-BS
Μπαίνω μέσα, έχεις; έχω! Μου δείχνει μία "υγρών κλειστού τύπου", μου λέει και μια τιμή που μου φάνηκε καλή και μου λέει, θέλει καμιά ώρα να την ετοιμάσω. Να βάλω τα υγρά να την φορτίσω κλπ. οπότε όταν το αποφασίσεις πάρε τηλέφωνο καμιά ωρίτσα πριν.
Παιρνάει καμιά βδομάδα (τόσο ήθελα να το αποφασίσω......όχι ντάξει έχουμε και άλλες δουλειές...) παίρνω τηλέφωνο, του λέω το και το, παιρνάω σε καμιά ώρα ετοίμασέ την.
Βάζω λοιπόν μπρος την μηχανή (με ρεύμα για την εκκίνηση, από το αυτοκίνητο. καλώδια ιστοριές) και πάω.
Όταν πήγα βλέπω ότι είχε βάλει άλλον τύπο να φορτίζει που δεν μου έκανε. Άλλες διαστάσεις, κλπ. Οπότε ψάξε από εδώ ψάξε από εκεί δεν είχε ποια τον τύπο που μου είχε δείξει και είχε απλά τον YTX9-BS ωστόσο σε GEL (δηλ. όχι "υγρών κλειστού τύπου"). Ο οποίος σε διαστάσεις είναι πανομοιότυπος!
Βλέπωντας ωστόσο τα χαρακτηριστικά έχει 9ΑΗ αντί για 10ΑΗ που έχει ο τύπος που φοράει κανονικά η μηχανή.
Μάλιστα θα μου το άφηνε στην ίδια τιμή!
Όταν του έκανα νήξη για τα ΑΗ (αμπερώρια) (μία λιγότερη γαρ), μου απάντησε: "Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα..." εξ ου και ο Τίτλος.
Αποφάσισα να την βάλω, μια που ταίριαζε από διαστάσεις αλλά κυρίως επειδή δεν ήθελα να χάσω άλλο χρόνο με την αντικατάσταση της μπαταρίας (κοινώς βαριόμουν να ψάξω αλλού για ακριβώς τον ίδιο τύπο).
Γνωρίζει κανείς, αλλά λέμε να γνωρίζει (με επιστημονικό υπόβαθρο), όχι εικασίες, αυτές τις κάνω και μόνος μου, αν θα μπορούσε αυτό το ένα αμπεράκι διαφορά νου μου δημιουργήσει κάπου πρόβλημα στο σκουτεράκι;
Εμφάνιση 1-9 από 9
-
18-05-22, 11:29 Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #1
-
18-05-22, 11:48 Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #2
Την μπαταρία την θέλεις για την εκκίνηση, θέλεις να μπορεί να δίνει τα απαραίτητα για να πάρει μπροστά.
Αν αυτή που πήρες δίνει τα CCA, δεν θα έχεις κάποιο θέμα καθώς απο την στιγμή που θα ξεκινήσει η μηχανή παράγει ρεύμα για τις καταναλώσεις που χρειάζεται.
Αυτό που θα έχει διαφορά είναι οτι στην μία μπορεί να αποθηκεύσει παραπάνω ενέργεια, αλλά για να την αποθηκεύσει θα πρέπει να κάνεις και μεγάλες διαδρομές, συνήθως στις διαδρομές τις πόλεως δεν το καταφέρνει κάποιος.
Εγώ πάντως αν θέλεις θα σου προτείνω να βάλεις λιθιου.
Στο δικό μου είχα θέμα με το να τελειώνει την μπαταρία (διαδρομές εντός πόλεως, δεν είχε αρκετό χρόνο για φόρτιση) με αποτέλεσμα να έχω μαζί μου και ενα starter γιατι πλέον είχα θέμα.
Με την λιθιου, κάνει πλήρη φόρτιση μετά απο εκκίνηση σε 5 λεπτά, την έχω νομίζω 4 με 5 χρόνια εκεί που άλλαζα μπαταρία κάθε χρόνο
ΥΓ λόγο του ότι είναι λιθιου τα πάει καλύτερα και στην αντοχή να την έχεις να κάθεται, δεν ξεφορτίζεται δηλαδή όπως οι κλασικές
-
18-05-22, 12:03 Re: Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #3
Η λιθίου (αν δεν έχει αλλάξει κάτι), έχει διαφορετικό τρόπο φόρτισης. Δουλεύει σε διαφορετικές τάσεις απ'αυτές των κλειστού τύπου.
Είχα πάρει μία balistic από αμερική κάποτε για την fazer μου. Ενώ ήταν καλή, είχε θέμα με τον τρόπο φόρτισης.
Δεν φόρτιζε πλήρως με τους τυπικούς φορτιστές.
Και μετά από καμιά 4ετία, ήταν ψόφια.
Πλέον το γύρισα στις κλασικές κλειστού τύπου γιατί είναι πιο φτηνές και σε βγάζουν 2-3 χρόνια, αν τις προσέχεις.
Οι λιθίου έχουν το καλό ότι είναι πανάλαφρες βέβαια και μικρότερες σε όγκο.
-
18-05-22, 12:09 Απάντηση: Re: Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #4
-
18-05-22, 12:21 Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #5
Χαχα. Εγώ το χρειάζομαι αυτό. Όταν τα φτύνει η μπαταρία τον χειμώνα, βαριέμαι να τραβιέμαι σε συνεργεία να μου τη φορτίζουν!
Πάντως, για τον φίλο που άνοιξε το θέμα, το CCA είναι το πιο σημαντικό απ'όλα.
Όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο εύκολη εκκίνηση θα έχει στα κρύα.
Τα περισσότερα ampere, μόνο θετικό είναι. Περισσότερη αυτονομία. Αρκεί να είναι οκ το μέγεθος και να χωράει στη θήκη.
-
18-05-22, 12:25 Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #6
Μα δεν ξεφορτίζεται!
Έχω και ενα σκουτεράκι που είναι σε ακινησία, όποτε θυμάμαι κάθε 3 με 4 μήνες το βάζω μπροστά, παίρνει μετά απο αρκετή ώρα και φορτίζει την μπαταριά σε 5 λεπτά και μετά ξανά σε 4 μήνες τα ίδια.
Αν τώρα χρειαστεί πάλι έχω ενα "φορτιστή" που απλά δίνει 14V σταθερά με χαμηλά Α και την φορτίζω με αυτό, αυτό μου χρειάστηκε μια φόρα
-
18-05-22, 12:30 Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #7
-
18-05-22, 12:55 Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #8
Όπως σου είπα το έχω και στην μηχανή με συναγερμό, gps κλπ το immobilizer δεν τραβάει κάτι όσο είναι σβηστή μηχανή, ούτε τα 600 κυβικά, τα φώτα όταν δουλεύει ο κινητήρας τραβάνε απο τον ανορθωτή.
Ναι η τιμή είναι τσιμπημένη, στην δικιά μου περίπτωση που ήθελα αλλαγή μπαταρίας συχνά με βόλεψε και έχω γλυτώσει και την φόρτιση στο σπίτι
-
18-05-22, 13:20 Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Έλα μωρέ, για ένα αμπεράκι τώρα... #9
Βασικά, ναι, ισχύει αυτό με τον ανορθωτή, αλλά τραβάει ρεύμα στον συναγερμό, αυτό είναι 100% σίγουρο.
Και στις εκκινήσεις. Αν ας πούμε σου σβήσει και πρέπει να ξαναεκκινήσεις, τραβάει αρκετά.
Είναι καλή περίπτωση, σίγουρα. Αλλά είναι ό,τι βολέψει τον καθένα πιστεύω.
Κι εγώ υπέρμαχος της λιθίου ήμουν, αλλά εντέλει γύρισα στην κλασική λύση.
Bookmarks