Εμφάνιση 16-30 από 53
-
27-09-12, 21:43 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #16Αλλοίμονο στον οδηγό που πάει γρήγορα επειδή έχει γρήγορο αμάξι και όχι επειδή ΑΥΤΟΣ είναι ικανός να κινηθεί γρήγορα!
-
28-09-12, 00:55 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #17
Aκριβως επειδη η μπαταρια φορτιζεται απο το δυναμο, οταν το οχημα δε κινειται, δε φορτιζει τη μπαταρια. Δοκιμασμενο το παραπανω σε οχημα με νεα μπαταρια, ακινητο για 3 εβδομαδες. Επαιρνε μπρος με κροκοδειλακια, εμενε αναμμενο και δουλευε. Μολις εσβηνε και γυριζε ο διακοπτης στο ON, επεφτε κατω απο 8 volt και φυσικα μολις το γυριζες, εσβηναν τα παντα. Ουτε τις ηλεκτρομαγνητικες δεν ειχε δυναμη να γυρισει μετα.
Στο θεμα μας παντως. Στο ιμπιζα με εργοστασιακη μπαταρια, αλλαξα προληπτικα στα 6,5 χρονια ενω ο ηλεκτρολογος που την αλλαξε, επεμενε οτι ειναι καλη ακομα. Να μην αναφερω τα τετριμμενα, με 1 ενισχυτη, 2 subs 2 ζευγη διαιρουμενα να δουλευουν ωρες με σβηστο κινητηρα. Τωρα ειναι 9 χρονων το καρο και παει για 10. Εχω αλλαξει 2 μεσα σε 3 χρονια. Την πρωτη, κολλησε η βαλβιδα στοπ και εμειναν αναμενα ολο το βραδυ τα φαναρια πισω και την ψοφησε μεσα στη νυχτα. Η αλλη που χρησιμοποιω τωρα. Τριετια δε προκειται να βγαλει.less than 20Hz
-2dB right 0dB left
-
28-09-12, 01:27 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #18
Η μπαταρία στα οχήματα υπάρχει ώστε να τροφοδοτεί τις πιθανές καταναλώσεις του οχήματος, όποτε η γεννήτριά του δεν λειτουργεί ή δεν παράγει αρκετή ενέργεια ώστε να καλύπτει τις όλες ανάγκες ηλεκτροδότησης του οχήματος.
Οι ηλεκτρογεννήτριες των οχημάτων είναι δύο ειδών:
1. Τα κατηργημένα πλέον λεγόμενα «δυναμό» που παράγουν συνεχές ρεύμα, κάνοντας χρήση του λεγόμενου «συλλέκτη» (commutator) και που είχαν τους παλαιότερους ηλεκτρομηχανικούς «αυτομάτους (ρυθμιστές τάσεως)». Αυτού του τύπου οι γεννήτριες είναι ογκωδέστερες από τις αντίστοιχης ισχύος νεότερες και απαιτούν αρκετές στροφές από τον κινητήρα ώστε να αρχίσουν να παράγουν ρεύμα. Για παράδειγμα, σε ρυθμούς ρελαντί του κινητήρα δεν ήταν σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες τροφοδοσίας με ρεύμα ούτε του συστήματος ανάφλεξης, που ζητούσε 2-5 Α.
2. Οι σημερινοί λεγόμενοι «εναλλακτήρες» (alternator) που παράγουν τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα το οποίο ανορθώνεται σε συνεχές και ρυθμίζεται αυτόματα από ηλεκτρονικά κυκλώματα ενσωματωμένα στο εσωτερικό τους. Τα πλεονεκτήματά τους είναι, ο μικρότερος όγκος τους από τις αντίστοιχης ισχύος γεννήτριες συνεχούς ρεύματος, είναι συμπαγείς αφού δεν απαιτούν εξωτερικούς ρυθμιστές τάσεως, έχουν καλύτερη ακριβεία της τάσης εξόδου τους αφού αυτή ρυθμίζεται ηλεκτρονικά, και κυρίως, παράγουν αξιοπρεπή ποσά ενέργειας ακόμη και σε ρυθμούς ρελαντί του κινητήρα.
Η κύρια δουλειά της μπαταρίας στο όχημα ΔΕΝ είναι η ηλεκτροδότηση της μονάδας συναγερμού του οχήματος, ούτε του ηχητικού συστήματός του, ούτε η φωταγώγησή του όταν αυτό είναι ακινητοποιημένο, κτλ. Η δουλειά της μπαταρίας είναι η τροφοδοσία του εκκινητήρα (της «μίζας») του οχήματος και η συμπληρωματική ηλεκτροδότηση των στοιχείων του οχήματος για όσο χρόνο η παροχή της γεννήτριας για κάποιους λόγους είναι ανεπαρκής. Η αφανής μα εξ' ίσου σημαντική επίσης λειτουργία της μπαταρίας είναι να εξομαλύνει την τάση εξόδου της γεννήτριας και, το κυριότερο, να απορροφά τα λεγόμενα load dump (που είναι σε θέση να καταστρέψουν ακαριαία οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή στο όχημα), δρώντας ως ένας τεράστιος πυκνωτής απόζευξης χάριν της εξαιρετικά μικρής της εσωτερικής αντίστασης. Για τον τελευταίο και μόνον λόγο, η μπαταρία θα πρέπει να βρίσκεται πάντοτε σε κατάσταση άριστη και φορτισμένη πλήρως.
Με δυο λόγια, εάν θέλεις να ακούς τη μουσική σου στο όχημα σταματημένος, ετοιμάσου να την πληρώνεις καίγοντας πανάκριβη βενζίνη ώστε να μην εξασθενείς τη μπαταρία σου, και βρεθείς ξαφνικά να «πάρεις στα χέρια» τις ακόμη ακριβότερες μονάδες ηλεκτρονικού ελέγχου του οχήματός σου. Αυτά τα πράγματα δεν σου τα λένε εύκολα στο συνεργείο όχι μόνον για τους ευνόητους λόγους, αλλά επειδή η προσέγγιση του θέματος είναι πολύ διαφορετική από έναν ηλεκτρολόγο οχημάτων και από ένα σχεδιαστή ηλεκτρονικών αυτοματισμών που πολλές φορές είναι υποχρεωμένος να κάνει αναλύσεις σε μοριακό επίπεδο.
-Γιώργος
-
28-09-12, 08:32 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #19
Δημήτρη, υποθέτω ότι ο καθηγητής αναφερόταν στην περίπτωση του "δυναμό", όπως διαχωρίζεται από από τον εναλλακτήρα στο post #18 (ευχαριστώ Γιώργο). Κι εκείνος δίκιο είχε
σε ρυθμούς ρελαντί του κινητήρα δεν ήταν σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες τροφοδοσίας με ρεύμα ούτε του συστήματος ανάφλεξης, που ζητούσε 2-5 Α
ο στροφαλοφόρος γυρίζει όσο δουλεύει ο κινητήρας, ανεξαρτήτως κίνησης ή όχι του αυτοκινήτου, επομένως και το δυναμό που παίρνει κίνηση από το στροφαλοφόρο μέσω του ιμάντα, γυρίζει συνέχεια όταν εργάζεται ο κινητήραςΕκτός αν πατάς φρένο και ανάβουν τα στοπ, είναι και βράδυ κι έχεις και τα μεσαία αναμμένα, έχεις και μερικά ακόμη φορτία (ανεμιστήρα, ραδιόφωνο, κλπ) οπότε το ισοζύγιο μπορεί να είναι και αρνητικό! Στο ρελαντί δεν δίνει και τρελλές αμπεριές το δυναμό
- - - Updated - - -
Να διευκρινίσουμε τί εννοούμε, για να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Εσύ αναφέρεσαι στην περίπτωση που το όχημα παραμένει κλειδωμένο - προφανώς και δεν φορτίζει η μπαταρία, εφόσον ο κινητήρας δεν μπαίνει καθόλου σε λειτουργία. Η κουβέντα όμως εδώ γίνεται για το κατά πόσον φορτίζει η μπαταρία όταν ο κινητήρας λειτουργεί στο ρελαντί με το όχημα να μην κινείται (π.χ. στο φανάρι, σταθμευμένο αλλά με τον κινητήρα σε λειτουργία). Είναι άλλη περίπτωση.
-
29-09-12, 07:32 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #20
Μάλιστα. Μάλλον έμεινα 20 χρόνια πίσω στα ηλεκτρολογικά των αυτοκινήτων.
-
29-09-12, 15:40 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #21
Μπα, μάλλον κάποιος άλλος (πριν από 20 χρόνια
) δεν ήταν αρκετά σαφής. Δε βαριέσαι, πάλι ωραίοι είμαστε!
-
29-09-12, 17:31 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #22
Βιαζοταν να παραδωσει, γιατι φοβοταν μην κανεται καμια καταληψη.
Ε κοτζαμ Seitman ειχε μεσα στο τμημα.
Τυχόν αναφορά σε γατούλη/γύρο/μπούρδα δικιά μου, έχει πάντα αυτό το βλέμμα.
-
30-09-12, 21:54 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #23
Αφενος το δυναμο δε ξερει και ουτε το ενδιαφερει για το αν ο κινητηρας εχει νεκρα ή 5η. Το μονο που το ενδιαφερει ειναι να κινειται το ιδιο απ'τα στροφαρισματα του κινητρα. Δλδ παντα παραγει ρευμα οσο ο κινητηρας στροφαρει.
Οσο γι'αυτο που ειπε, βασικα εννοει το εξης... οτι το δυναμο ειναι ετσι ρυθμισμενο ωστε κατα το ρελαντι (800-900 RPM) να μη παραγει δα τοσο ρευμα που να φορτιζει επαρκως τη μπαταρια*. Χρειαζεται περισσοτερα RPM για να φορτισει ικανοποιητικα. Πχ 2-3-4k RPM. Ο πιο συνηθισμενος τροπος για να στροφαρει το μοτερ ειναι να κινειται το οχημα, αλλα το αν εσυ πατας το γκαζι με νεκρα (ξερογκαζιες) ή οχι (κινεισαι πραγματικα), ειναι αδιαφορο για το δυναμο. Το δυναμο το νoιαζει να στροφαρει.
* Ορισμενα manual αυτοκινητων μαλιστα αναφερουν οτι οταν καποιος εχει ρελαντι και εχει φωτα, στερεο, θερμανση κτλ, ουσιαστικα η μπαταρια τρωγεται. Αυτο ειναι αποτελεσμα οτι το ρελαντι παραγει ρευμα επαρκες για να ανατροφοδοτει τα μπουζι αλλα οχι για να κανει ολα τα υπολοιπα.
-
30-09-12, 22:35 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #24
Στο δικό μου πάντως, όταν σε ρελαντί ανάψω φώτα, πατήσω φρένα, βάλω μουσική, βλέπω ότι ο κινητήρας ανεβάζει καμιά 150αριά στροφές ώστε να καλύψει το επιπλέον απαιτούμενο φορτίο. Αυτό το καταλαβαίνω όταν το ρελαντί είναι χαμηλά (με ζεστό μοτέρ έχω γύρω στις 650 στροφές), όπου πάει λίγο κάτω από τις 1000. Με κρύο μοτέρ, που το ρελαντί είναι υψηλότερο (1000-1100-1200 στροφές, αναλόγως και της εξωτερικής θερμοκρασίας), δεν το παρατηρώ, που σημαίνει ότι γίνεται γι'αυτόν τον λόγο.
-
30-09-12, 22:50 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #25
Noμιζω οτι το ρελαντι δεν ειναι μετακινειται, δηλαδη ειναι ειναι συγκεκριμμενες στροφες στις οποιες δουλευει ο κινητηρας.
Πχ ειναι μονο στις 1500, δεν γινεται να ειναι και στις 1000 αλλα και στις 1200.
Επισης ειναι οι στροφες στις οποιες ο κινητηρας αποδιδει καλα.
Τυχόν αναφορά σε γατούλη/γύρο/μπούρδα δικιά μου, έχει πάντα αυτό το βλέμμα.
-
30-09-12, 22:57 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #26
Φυσικά και οι στροφές του ρελαντί δεν είναι φιξ, αφού ρυθμίζονται από τον εγκέφαλο.
Το χειμώνα πχ που έχει κρύο, το ρελαντί είναι πιο ψηλά για να ζεσταθούν πιο γρήγορα τα λάδια ώστε να αποδώσουν ταχύτερα τις λιπαντικές τους ιδιότητες. Επίσης, για να ζεσταθεί το μοτέρ, ένα ζεστό (στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας δηλαδή) μοτέρ καταναλώνει λιγότερο καύσιμο στις ίδιες στροφές από ένα κρύο, γιατί λειτουργεί πιο αποδοτικά.
Ακόμα και A/C να ανάψεις κατά το ρελαντί, θα ανεβάσει στροφές για να παρέχει την κατάλληλη ισχύ ώστε να λειτουργήσει ο κομπρέσσορας του ψυκτικού υγρού.
Αυτό που είπα εγώ παραπάνω, είναι ότι παρατήρησα αύξηση του ρελαντί όταν απαιτώ μεγαλύτερη ηλεκτρική ισχύ από το αυτοκίνητο. Προκειμένου να μην "ξελιγώνεται" η μπαταρία, ανεβαίνουν οι στροφές ώστε ο εναλλάκτης να μπορεί να ισοσταθμίσει την αναλογία ζήτησης/παραγωγής ηλεκτρικής ισχύος.
-
30-09-12, 23:05 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #27
Α ναι ετσι.
Μα μιλαμε για στοκ αυτοκινητο οχι για να το πειραξεις.
Εαν πας σε πειραγμα εγκεφαλου μετα πας και σε αλλα, φιλτρο ελευθερας εισαγωγης..
Το a/c εχει τεραστια διαφορα on/off, σου "κοβει" 2-3 αλογα τα οποια ναι μεν, μπορει να λες οτι ειναι λιγα, αλλα στις χαμηλες στροφες εχει διαφορα.
Τωρα που ειπες εγκεφαλο.
Spoiler:
Τυχόν αναφορά σε γατούλη/γύρο/μπούρδα δικιά μου, έχει πάντα αυτό το βλέμμα.
-
30-09-12, 23:08 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #28
Αναφέρομαι σε στοκ εγκέφαλο, σε Toyota Corolla E12 του 2003.
-
30-09-12, 23:12 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #29
-
30-09-12, 23:13 Απάντηση: ποσο κραταει η μπαταρια του αυτοκινητου #30
Παρόμοια Θέματα
-
Μπαταρία αυτοκινήτου
Από sv2evs στο φόρουμ Ζήτηση - Ανενεργές ΑγγελίεςΜηνύματα: 3Τελευταίο Μήνυμα: 15-11-11, 01:09 -
Πόσο καιρό κρατάει τα στοιχεία μας η HOL;
Από nina421 στο φόρουμ Vodafone ADSLΜηνύματα: 15Τελευταίο Μήνυμα: 21-12-10, 16:26 -
Μπαταρία Αυτοκινήτου Honda!!
Από humanious στο φόρουμ ΠροσφοράΜηνύματα: 0Τελευταίο Μήνυμα: 26-10-10, 13:30 -
Μπαταρία κλειδιού αυτοκινήτου - εκτός από Γερμανό που αλλού?
Από aleex στο φόρουμ Εκτός θέματοςΜηνύματα: 8Τελευταίο Μήνυμα: 21-11-09, 08:32 -
Fujitsu-Siemens M6453G : Πόσο σας κρατάει η μπαταρία?
Από alfa156 στο φόρουμ Laptop, tablet και mobile computingΜηνύματα: 4Τελευταίο Μήνυμα: 19-07-06, 22:36
Bookmarks