Εξακολουθείς να υπεραπλουστεύεις! Δεν ξέρω αν το κάνεις από άγνοια ή απλά για να υποστηρίξεις την άποψή σου, αλλά η ποσοστιαία μείωση βάρους δεν μεταφράζεται σε καμμία περίπτωση σε ισόποση ποσοστιαία μείωση της κατανάλωσης. Πολύ μεγάλο μέρος της ενέργειας (μάλλον το μεγαλύτερο) δαπανάται για την υπερνίκηση της τριβής κύλισης των ελαστικών, και της αντίστασης του αέρα. Η πρώτη εξαρτάται κατά ένα μέρος μόνο από το βάρος, η δε δεύτερη είναι εντελώς ανεξάρτητη.
Τώρα πάλι συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Τα κριτήρια, οι προτεραιότητες και τα σχετικά κόστη στον κόσμο των αγώνων δεν έχουν απολύτως καμμία σχέση με την μαζική παραγωγή.
Εμφάνιση 16-19 από 19
-
18-10-14, 18:27 Απάντηση: "Fuel Sharp Saver"... αέρας κοπανιστός made in USA... ?? #16
-
19-10-14, 00:13 Απάντηση: "Fuel Sharp Saver"... αέρας κοπανιστός made in USA... ?? #17
Αν μου ελεγες αεροδυναμικο drag, εκει οκ γιατι αυτο μενει σταθερο ειτε το αμαξι ειναι 500 ειτε ειναι 1000 κιλα. Αλλα η τριβη κυλισης των ελαστικων εχει αμεση σχεση με το βαρος και το πως το βαρος πιεζει το λαστιχο κατω να τριφτει. Δε παραγει την ιδια τριβη κυλισης ενα αμαξι με το μισο βαρος.
Αλλα το point δεν ειναι αν η καταναλωση παει αναλογικα. Και 3% να ειναι το fuel saving σε εξοικονομηση βαρους της ταξης του 10%, το ερωτημα ειναι γιατι να κουβαλαω το εξτρα 10% βαρος οταν στον κατασκευαστη κοστιζει ...111$ για να το αφαιρεσει? Επειδη ο κατασκευαστης βαριεται που ζει και λεει ασε το κοροίδο να πληρωνει - μεχρι να τον αναγκασει ο νομοθετης να κουνηθει?
Τώρα πάλι συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Τα κριτήρια, οι προτεραιότητες και τα σχετικά κόστη στον κόσμο των αγώνων δεν έχουν απολύτως καμμία σχέση με την μαζική παραγωγή.
Το κυριο point που πρεπει να κρατησετε απ'τη συζητηση ειναι οτι δεν ειναι αξιωμα οτι οι κατασκευαστες ηδη εχουν κανει οτι μπορουν για να μεγιστοποιησουν την οικονομια καυσιμου - αλλιως απλα δε θα ειχαν κανενα περιθωριο να κανουν κατι διαφορετικο και να εξοικονομουν εκατονταδες κιλα απ'τα πιο καινουρια μοντελα. Υπαρχουν πραγματα που δεν εχουν κανει τα οποια θα μπορουσαν να ειχαν κανει - αρχιζοντας με την εξοικονομηση βαρους. Και αυτο δε περιλαμβανει μονο την αντικατασταση χαλυβα με καλυτερο χαλυβα, αλλα και τη λιγοτερη χρηση χαλυβα γενικοτερα σε components που δε χρειαζονται χαλυβα (αλογιστη χρηση).
Απο κει και περα για την ερωτηση του φιλου που ανοιξε το νημα, η απαντηση ειναι οτι προκειται περι μουφας.
-
19-10-14, 09:39 Απάντηση: "Fuel Sharp Saver"... αέρας κοπανιστός made in USA... ?? #18
Εχουμε ξεφύγει τρελλά από το θέμα, αλλά κι εδώ το χάνεις λίγο... η τριβή κύλισης δεν έχει να κάνει καθόλου με το πώς τρίβεται το λάστιχο στο δρόμο, αλλά με την παραμόρφωση του λάστιχου στο κάτω μέρος του που ακουμπά στο δρόμο, λόγω του βάρους που σηκώνει, και πιο συγκεκριμένα με τη μετατόπιση αυτής της παραμόρφωσης κατά μήκος της περιφέριεας του λάστιχου λόγω της κύλισης. Αυτός είναι και ο λόγος που όταν φουσκώσουμε παραπάνω τα λάστιχα μειώνεται η κατανάλωση (μοκρότερη παραμόρφωση). Και εδώ ακριβώς βρίσκεται και η απάντηση: η αύξηση του βάρους αντιμετωπίζεται με αύξηση της πίεσης στα λάστιχα, οπότε η ακτανάλωση δεν επιβαρύνεταιο αναλογικά. Αντίστροφα, με μείωση του βάρους δεν κερδίζουμε αναλογικά σε κατανάλωση, αφού θα υποχρεωθούμε να μειώσουμε την πίεση στα λάστιχα για να μηνμειωθεί η πρόσφυση.
-
19-10-14, 11:26 Απάντηση: "Fuel Sharp Saver"... αέρας κοπανιστός made in USA... ?? #19
Η παραμορφωση που το πλαταινει το λαστιχο λογω ανεπαρκης πιεσης ειναι επιπλεον παραγοντας απωλειων. Παιρνω ως δεδομενο οτι τα λαστιχα ειναι σε optimum πιεσεις και απλα σχολιαζω το γεγονος οτι αυξανεται η πιεση που δεχεται το λαστιχο στην επιφανεια του απ'το βαρος του αυτοκινητου. Δλδ αν ειχες 1000 κιλα που επρεπε να ακουμπησουν στο δρομο μεσω μιας επιφανειας ελαστικων 100 τετ. εκατοστα, και μετα εχεις 500 κιλα να πατανε στο δρομο μεσω των ιδιων τετραγωνικων εκατοστων ελαστικου, τοτε προφανως η πιεση που δεχεται το καθε εκατοστο της επιφανειας του ελαστικου ειναι μικροτερο και αφου η τριβη ειναι συναρτηση των δυναμεων που ασκουνται, λογικο ειναι να ειναι μικροτερες. Βασικα εφοσον γινεται σημαντικη μειωση του βαρους ο κατασκευαστης μπορει να μειωσει και την επιφανεια επαφης με το οδοστρωμα - γι'αυτο και τα μικρα μοντελα εχουν πιο μικρες διαστασεις. Εκει θα δεις και μειωση στη τριβη κυλισης. Δλδ αν πριν φοραγες πχ 205* ελαστικο και μειωσες βαρος, μπορεις να κατεβεις σε 195 / 185 / 175 κτλ.
* Το νουμερο αναφερεται στο πλατος του σε mm.
Bookmarks